חלוקת מגירות מטבח - חלוקה למגירות מטבח - Dixon
אורית אברהם
אורית אברהם, נגריית אוריתא
3 בינואר 2019
תכנון ועיצוב קליניקה
תכנון ועיצוב פרקטי של קליניקה
27 בינואר 2019
מגירת מטבח פתוחה


איך מארגנים את המטבח בצורה היעילה ביותר

 

המטבח הוא אזור בו נמצאים לא מעט שעות ביום. זהו אזור עבודה בו אנו פעילים ומבצעים מגוון רחב של פעולות, חלקן אף נעשות במקביל. לכן, ארגון המטבח בצורה נוחה והגיונית חשוב לא פחות מהיופי שלו. אז איך לארגן את המטבח באופן היעיל והנוח ביותר? הנה כמה פרמטרים שיעזרו לכם לתכנן אותו כבר בשלב הראשוני:

  • תכנון המטבח לפי אזורים: מטבח המחולק בצורה טובה ומדויקת הוא הבסיס לארגון נכון ויעיל של מטבח. ככל שתכולת המטבח תהיה תחולק ותאורגן לאזורים המתאימים, כך עבודת המטבח תהיה ממוקדת, נוחה יותר ותדרוש פחות התרוצצויות. כדאי לחלק את המטבח ותכולתו לאזור אחסון כלים, אזור אחסון של מזון, אזור הכנת האוכל, אזור בישול ואפייה ואזור ניקיון. אלה הפונקציות העיקריות שישנן למטבח ולכן תכנון מראש על פי עיקרון זה יקל מאוד על התפקוד במטבח וניצול מלוא הפוטנציאל שלו. אפשר לתכנן את המטבח עם אי שישמש כאזור עבודה ויהיו בו גם מגירות לאחסון כלים.
  • מטבח ארגונומי: כפי שמומלץ להתאים את מתקני המשרד כמו שולחן העבודה או הכיסא למבנה הגוף שלנו ולהקפיד על כך שיהיו ארגונומיים, כך חשוב לעשות גם במטבח. חשוב להפוך הכול לנגיש ונוח, כך שלא תידרשו להתכופף למעמקי הארון כדי להוציא סיר או מוצרי מזון וגם לא לטפס גבוה כדי להוריד את סט הצלחות לאורחים. לשם כך מומלץ אחסון מירבי במגירות עם נפח גדול ולהיעזר במתקני שליפה נוחים כמו מג'יק קורנר או למנץ'- מדפים נשלפים המאפשרים לנצל גם את אזור פינת הארון שהוא לרוב שטח מבוזבז. אם ישנם ילדים בבית, לתכנון מותאם לגובה יש משמעות רבה עוד יותר.
  • פרזול איכותי: כדי שהשימוש במגירות, בקלפות ובארונות יהיה נוח וגם שקט, חשוב להתאים להם פרזול איכותי. אמצעי הפרזול הם לרוב סמויים מן העין אך יש להם השפעה רבה על הפונקציונליות של פתרון האחסון. מסילות איכותיות יביאו לפתיחה ולסגירה נוחה של המגירות ויהיו עמידות לאורך זמן. כך גם צירי הארונות או הקלפות. מעבר לנוחות ולפונקציונליות, לפרזול יש השפעה רבה גם על הבטיחות. פרזול נושא עליו את משקל הארון או המגירה. צירי ארון שאינם איכותיים יכולים להביא להתמוטטות הארון ולפגיעה.
  • הפרטים הקטנים שיעשו את ההבדל: אם עד כאן התמקדנו בדברים המרכזיים באמצעותם תכנון המטבח יהיה נכון יותר, כדאי לרדת גם לרזולוציות נמוכות יותר ולהעניק לעצמכם את אותם פרטים קטנים שיעשו הבדל גדול. דיקסון מציעה מגוון רחב של אמצעי פרזול שיהפכו את המטבח לנוח ונעים עוד יותר, תוך שמירה על מראה אסתטי ונקי: מגירות עם דפנות זכוכית דרכם תוכלו לראות את תכולת המגירה גם מבחוץ, חוצצים לחלוקה פנימית של המגירות, ידיות אינטגרליות- ידיות נסתרות בצידי המגירה והארונות במקום בפרונט ושומרות על מראה ארונות ומגירות נקי וחלק, צירי ארונות המאפשרים פתיחה של יותר מ- 90 מעלות, מנגנוני בלימה לסגירה שקטה של מגירה, קלפה או ארון ועוד.

בין אם מדובר על המטבח שלכם ובין אם אתם מעצבי פנים המתכננים מטבח ללקוחות שלכם, בקטלוג המקוון שלנו תמצאו שלל פתרונות לתכנון נכון יותר של המטבח, כולל פרזול ואמצעי אחסון העומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

    WhatsApp chat