10 טיפים לעיצוב חדר רחצה מפנק - Dixon
ירדן כהן
ירדן כהן, נגריית ג'ורדן
31 באוקטובר 2018
בחורה מדמיינת חדר ארונות
המדריך השלם: תכנון נכון של חדר ארונות
25 בנובמבר 2018
סרטוט תכנון מטבח


10 טיפים לעיצוב חדר רחצה מפנק

 

יש כאלה הבוחרים להתחיל איתה את היום ויש הבוחרים לסיים איתה את היום. כך או כך, מקלחת טובה, ועל אחת כמה וכמה, אמבטיה מפנקת היא דבר שאין לו תחליף. חדר הרחצה יכול להיות פונקציונלי ולא מעבר לזה, אך אפשר ואפילו רצוי להפוך את חדר הרחצה לחדר מפנק שמספק הנאה. הנה לפניכם טיפים איך להפוך את חדר הרחצה לחדר מפנק:

  • שמירה על פרופורציות לקבלת מרחב: גם בחדר רחצה בעל מידות קטנות אפשר ליצור תחושת מרחב. הכול עניין של פרופורציות. בחרו את האלמנטים השונים כמו ארון, אמבטיה (חשבו אם בכלל כדאי אמבטיה או מקלחת), כיור או אסלה בהתחשבות במידות חדר הרחצה. התאמה ושמירה על פרופורציות מתאימות תיתן תחושת מרחב גם בחדר קטן.
  • איזון בין דוגמאות האריחים לחיפוי: על מנת לא ליצור מראה מקושקש שימאס מהר אך מנגד כן ליצור עניין, צרו איזון בין דוגמת האריחים לחיפוי. עם אריחים צבעוניים או מצוירים בחרו חיפוי ניטרלי בצבעים בהירים ורגועים, ולהיפך - אם החיפוי מצויר בחרו אריחי רצפה ניטרליים.
  • פריטים קטנים מחוללים הבדל גדול: לא רק "השחקנים המרכזיים" נותנים את הטון. גם שחקנים משניים כביכול: כלי למברשות שיניים, פח אשפה או מברשת לאסלה יכולים להכניס צבע ולתרום לאווירה.
  • לשלב טקסטיל ליצירת עניין: שילוב טקסטיל מחומרים שונים בתוך חדר הרחצה ייצור עניין: שלבו מגבות בעלות דוגמה מתאימה, שטיחון יפה המתאים לעיצוב ולאווירה שתרצו ליצור. הכול כמובן בטעם ובמידה כדי לא להעמיס.
  • לדאוג לפתרונות אחסון: בתכנון חדר הרחצה דאגו לפתרונות אחסון על פי הצורך. אם מקומן של מגבות הרחצה הוא באמבטיה, כדאי לסדר להן מקום בו יוכלו להיות בצורה מסודרת ולא להעמיס. ניתן למקם אותן בארון סגור או נישה פתוחה אך בתנאי שהן מסודרות בה יפה ויוצרות מראה אסתטי.
  • להניח פריט רק אם הוא מוסיף: אין צורך להרבות בפריטים ואלמנטים עיצוביים על מנת לקבל חדר רחצה מפנק. דווקא המעטה בפריטים תיצור מראה יוקרתי ואלגנטי יותר.
  • לשים לב למיקום תאורה וחשמל: אין ספק שתאורה היא חיונית לחדר הרחצה, אך גם אי אפשר להתווכח עם העובדה שמים וחשמל לא ממש מסתדרים... דאגו לכך שנקודת חשמל ליד הכיור תהיה במרחק של לפחות 60 ס"מ ממנו ותהיה מוגנת מים. אם נדרשות נקודות חשמל נוספות התייעצו עם חשמלאי מוסמך.
  • פזרו תאורה במספר נקודות ברחבי האמבטיה: פיזור התאורה בצורה שווה על פני כל החדר תמנע סינוור ותאורה חזקה במקום אחד ואפלוליות באזור אחר. מומלץ למקם תאורה מעל המראה וגם על התקרה במרכז חדר הרחצה. אם זהו חדר רחצה גדול חשבו על נקודה נוספת.
  • אמבטיה או מקלחון עם כנף זכוכית: זכוכית באופן אוטומטי נותנת תחושה של ניקיון, אלגנטיות ואף יוקרה. העדיפו כנף או דלת זכוכית באמבטיה ובמקלחון על פני וילון.
  • במיוחד בחדרי אמבטיה קטנים - הגדילו את המראה: המראה יוצרת אשליה אופטית, מכפילה ממש את גבולות החדר ונותנת תחושה של מרחב. בייחוד אם זהו חדר רחצה קטן, אל תחששו למתוח את מידותיה של המראה לגודל מקסימלי. כך כל הנכנס לחדר או נמצא בו ירגיש שהחלל שלרשותו גדול הרבה יותר ממידותיו האמיתיות.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

    WhatsApp chat