עיצוב חדר ילדים פרקטי אך כייפי - Dixon
חיים יעקובוב
חיים יעקובוב, יורו דיזיין
6 בדצמבר 2018
אייל אדמוני
אייל אדמוני, נגריית אדמוני
3 בינואר 2019
חדר ילדים צבעוני


עיצוב חדר ילדים פרקטי אך כייפי

 

חדר ילדים צריך להיות החלל הפרטי של הילד, האזור בבית שתמיד ירגיש כיף להעביר בו את הזמן. לשם כך יש ליצור בו אווירה נעימה ולהתאים את העיצוב לטעמו האישי של הילד, והתחומים המעניינים אותו. חדר הילדים צריך להיות לא רק נעים אלא גם פרקטי ויעיל, שהילד יוכל למצוא דברים בקלות ושגם אתם תצליחו להתמצא בו. הנה כמה טיפים איך לעצב חדר ילדים כך שיהיה פרקטי ונוח אך גם כיפי:

  • חדר ילדים הוא חדר דינמי: טיפ כללי לעיצוב חדרי ילדים הוא שיש לקחת בחשבון שכאן, בניגוד אולי לסלון או המטבח שעיצובם הוא לטווח ארוך, יש להיות מוכנים ללא מעט שינויים שנעשים בהתאם לגיל הילד, מיטה שמתחלפת, עיצוב שמשתנה ופריטים הנוספים לחדר או מוצאים ממנו כמו שולחן כתיבה עם מגירות שיכול להתווסף מאוחר יותר או שולחן ציור קטן שיוצא ממנו כשהילד יגדל. חשוב לראות קדימה ולהכין את התשתית גם להמשך, למשל מבחינת חשמל או אינטרנט.
  • לבחור קו עיצובי: אם מדובר על ילד גדול יותר, שתפו אותו בבחירת הקו העיצובי של החדר. מומלץ ללכת על קו עיצובי מנחה, צבעים דומיננטיים או אפילו קונספט בהתאם להעדפותיו של הילד, קונספט אותו ניתן לשלב בפריטים שונים כמו תמונות או מדבקות קיר, שטיח, מנורה וחפצים אחרים שיהיו קשורים זה לזה.
  • פתרונות אחסון תוך ניצול מירבי של המרחב: קו עיצובי יפה חייב להיות מגובה בפתרונות פרקטיים שישמרו על החדר כיפי, נעים ומזמין. חשוב לבחור מספר פתרונות אחסון ולחלק את תכולת החדר ביניהם. מומלץ לחלק את החפצים המאוחסנים על פי נושאים או מכנה משותף כלשהו כך שההתמצאות בחדר תהיה קלה. פתרון אחסון מרכזי הוא ארון עם מגירות ופתרונות משניים הם כוורות, שידה, כוננית וגם ספריה אם זהו ילד בגיל ביה"ס. חשוב לנצל לא רק את שטח החדר ככל שניתן אלא גם את גובהו באמצעות כוורות או מדפים תלויים.
  • לבחור או לתכנן את הארון בצורה חכמה: בתור פתרון האחסון המרכזי בחדר, חשוב לבחור את הארון המתאים ביותר. במיוחד אם מדובר על חדר קטן יחסית, מומלץ ללכת על ארון הזזה ולא כנף. מגירות הן חלק חשוב בארון ומהוות גם אמצעי חשוב לאחסון ולכן בחרו ארון עם מגירות בעלות נפח גדול. אמנם זהו חדר ילדים אך גם כאן, כמו בחדר שינה, כדאי שיהיה מקום לתליית בגדים. אם הקולבים גבוהים מדי לילד, מתקן להורדת קולבים של דיקסון, הדומסטה, יפתור את הבעיה.
  • להשקיע בפרזול: בהמשך לארון והמגירות, השקיעו בפרזול. אמנם אמצעי הפרזול הם כמעט בלתי נראים (מלבד ידיות) אך הם קריטיים לא רק לנוחות אלא גם לבטיחות הילד. צירי הארונות צריכים להיות חזקים על מנת לשאת את משקל הארון בעת פתיחתו. כך גם לגבי מסילות המגירות, פרופילי אלומיניום וגם ידיות. הפרזול בכלל לא צריך להיות בתודעתו של הילד, זאת בתנאי שאתם משקיעים בפרזול איכותי המחזיק לאור זמן ועושה את עבודתו היטב.
  • אור טבעי: בחדר ילדים מומלץ שתהיה קודם כל תאורה טבעית. כדאי ליצור חלון גדול דרכו יכנס אור, אך אור נעים ולא מסנוור. במידה וזווית השמש יוצרת סינוור בשעות מסוימות מומלץ להתקין וילון מבד דק שימסך את האור במידה הרצויה.
  • תאורה: כדאי לשלב בין תאורה מרכזית של גוף תאורה תלוי או צמוד תקרה שיפיץ אור חזק יחסית, יחד עם מנורות קטנות יותר המיועדות להאיר אזורים בתוך החדר כמו אזור שולחן הכתיבה או המיטה. מנורות אלה יכולות להיות צמודות קיר- ישנו מגוון מנורות צמודות קיר בעיצובים מקסימים המהוות פריט דקורטיבי או מנורות שולחן.

לסיכום, חדר ילדים הוא אחד החדרים הכי כיפיים לעיצוב בבית. זכרו לשלב בין הססגוניות והעיצוב לבין הפרקטיות והתשתית. פונקציונליות ונוחות מתבטאות גם באמצעי פרזול אשר גם אם הם לא מורגשים כמעט, יש להם חשיבות גדולה והם מהווים בסיס חשוב לריהוט ואבזור החדר.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

    WhatsApp chat