תכנון ועיצוב פרקטי של קליניקה - Dixon
מגירת מטבח פתוחה
איך מארגנים את המטבח בצורה היעילה ביותר
10 בינואר 2019
יואל זבולון
יואל זבולון, זבולון נגרות
5 בפברואר 2019
תכנון ועיצוב קליניקה


תכנון ועיצוב פרקטי של קליניקה

 

קליניקה היא מקום המשלב בתוכו ביצוע פעולות כאלה ואחרות בהתאם לסוג הקליניקה וגם קבלת קהל באופן שיהיה נוח ומתחשב במיוחד. איך לעצב ולתכנן קליניקה כך שגם תהיה פרקטית ופונקציונלית עבור המטפל וגם נעימה ומספקת תחושה נוחה למטופל?

  • אולם/חדר המתנה נוח ונעים: לפני שמטופל נכנס לקליניקה הוא מבלה לא מעט זמן באולם או חדר ההמתנה- תלוי בגודל הקליניקה. כדאי שיהיה חלל מוגדר להמתנה גם כשמדובר על קליניקה בבית. לעיתים השהייה בחדר ההמתנה ארוכה יותר מהטיפול או הביקור עצמו. לכן, חשוב לדאוג לחלל מרווח שישמש להמתנה אך לא מרווח מדי שיכול לגרום לתחושת ריחוק וניכור. כדאי לעצב אותו בצבעים נעימים, לא חזקים מדי שייצרו "רעש בעיניים" אך שיתנו תחושת חמימות וירגיעו במידת האפשר את המתח שלו גורמים טיפולים מסוימים, כמו טיפולי שינים למשל.
  • להחליט על קו עיצובי: כדאי להחליט על קו עיצובי שיאפיין גם את חדר ההמתנה וגם את הקליניקה עצמה בהתאם למסרים שרוצים להעביר למטופלים. אם רוצים להעביר מסר של תחושה ביתית, חמימות ופשטות שיכולים מאוד להתאים לקליניקה לרפואה משלימה למשל, אפשר לבחור בקו עיצובי כפרי עם ריהוט מעץ מלא. אם דווקא המסר הוא מודרניות, תחכום והייטקיות, כדאי לבחור בקו עיצובי מודרני המשלב מתכת וזכוכית. את הקו הנקי אפשר לאזן עם פריטים דקורטיביים שייצרו את הקירבה ותחושת הנוחות.
  • פתרונות אחסון גם לקליניקה: אמנם הקליניקה נועדה בעיקר לטיפול ולא להתעסקות בדברים אחרים, אך במיוחד אם אין משרד הנמצא מחוץ למרפאה, יש לאחסן במרפאה גם ניירת. בנוסף יש למצוא מקום אחסון לציוד רפואי, מכשור, חומרים בהם משתמשים במהלך הטיפול ועוד. לכן יש לדאוג למגוון פתרונות אחסון שיספקו את התנאים המתאימים. כדאי לשלב בין ארון עם מדפים ומגירות כך שתהיה הפרדה בין דברים שונים, שידה עם מגירות. אם יש צורך בשמירת חומרים בקירור יש צורך כמובן גם במקרר בו החומרים יהיו מאוחסנים בצורה מסודרת.
  • ניצול שטח הקליניקה באופן חכם: בכל הקשור לעיצוב בית ידוע עד כמה חשוב ניצול חכם של החלל שנעשה לא רק על פני השטח אלא גם לגובה. כך גם בקליניקה, במיוחד כזו ששטחה קטן כגודל משרד. פתרונות אחסון המותקנים גם על הקיר ולא רק על הרצפה כמו מדפים, ארונות קטנים ותלויים או כוורות יאפשרו ניצול חכם יותר של השטח. כשמדובר על ארון גדול, במידה ושטח הקליניקה קטן מומלץ לבחור ארון הזזה ולא ארון כנף הנפתח לתשעים מעלות.
  • פרזול איכותי לבטיחות ופרקטיות: פרזול איכותי הוא חלק חשוב מתכנון ועיצוב כל חלל. הפרזול כולל צירים איכותיים לארונות, מנגנוני הזזה איכותיים בארונות הזזה, מסילות טובות למגירות ומגירות בעלות שטח ועומק שיתנו פתרון אחסון לכמות גדולה של חפצים. חברת דיקסון מציעה בנוסף לכל אלה גם מגוון תוספות שיהפכו את פתרון האחסון ליעיל עוד יותר וכמובן כל הפרזול האיכותי הנדרש.
  • למצוא איזון בין עיצוב נעים ללא דחוס מדי: כאשר מעצבים את הקליניקה, חשוב למצוא את האיזון המתאים בין מתן תחושה נעימה ויצירת קירבה שנעשית גם באמצעות פריטים לבין שמירה על פרקטיות, נוחות עבודה ותנועה חופשית. לכן יש לעצב את המרפאה באופן מינימליסטי אך כך שלכל חפץ או פריט תהיה משמעות מבחינת יצירת האווירה המתאימה.
  • תאורה: מומלץ לבחור בתאורה שיהיה ניתן לכוון את עוצמתה בהתאם לטיפול או לשלב הטיפול. תאורה חזקה יחסית מתאימה לשלב השיחה או התשאול בין המטפל למטופל. תאורה מעומעמת תתאים בזמן טיפול, כאשר זהו טיפול ברפואה משלימה בו רוצים להביא את המטופל לרגיעה או תרפיה כלשהי. כדאי ליצור שילוב בין תאורה מלאכותית לטבעית באמצעות גודל חלון שיאפשר כניסת אור. גם בעוצמת התאורה הטבעית ניתן לשלוט בעזרת וילונות קלילים או תריסים אסתטיים כמו תריס ונציאני.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

    WhatsApp chat