המדריך השלם: תכנון נכון של חדר ארונות - Dixon
סרטוט תכנון מטבח
10 טיפים לעיצוב חדר רחצה מפנק
12 בנובמבר 2018
ברגי בריו
ברגי בריו
27 בנובמבר 2018
בחורה מדמיינת חדר ארונות


המדריך השלם: תכנון נכון של חדר ארונות

 

פתרונות אחסון הם חלק משמעותי בכל בית. פתרון אחסון בולט וחיוני הם ארונות. בכל בית צריכים להיות ארונות בכמות ובגודל שיספיקו לאחסון חלק ניכר מהתכולה. אין ספק שכאשר כל הארונות מרוכזים בחדר אחד המיועד רק להם, הדבר יוצר סדר וארגון וגם משחרר שטח בחדרים האחרים שהיה מיועד לארון, כך שנוצר מרחב גדול יותר. על מנת שחדר הארונות ישרת אתכם בצורה יעילה, חשוב לתכנן אותו בהתאם לתנאי השטח ולצרכים שלכם. למה כדאי לשים לב בתכנון חדר ארונות?

  • לוודא שהחלל המיועד אכן מתאים לחדר ארונות: לא כל חדר מתאים לשמש כחדר ארונות. חשוב שהחדר יהיה גדול ומרווח מספיק, כדי שהשהות בו תהיה נוחה ולא תהפוך למעיקה. בחנו היטב את החלל, מדדו את מידותיו המדויקות, בדקו האם יש בו חלונות- מומלץ שיהיו חלונות על מנת שלא יהפוך חדר דחוס מאוד. במידה ויש חלונות יש להתחשב גם במיקומם בתכנון החדר. קחו בחשבון פריטים נוספים שיש בחדר, כמו מתגי חשמל או שקעים.
  • צורת החדר: צורת החדר משמעותית בקביעת סוג הארונות המתאים. אם מדובר בחדר צר וארוך, ארונות הזזה יתאימו יותר, כיוון שפתיחת הדלת לא תתפוס מקום בחדר (אך קחו בחשבון שגם מסילות תופסות מעט מקום, 5-10 ס"מ). אם זהו חדר ריבועי יותר ניתן לשלב בין ארונות הזזה לארונות פתיחה, כשארון אחד לא יכול להיות גדול מדי. על מנת לעבוד מסודר יש היום תוכנות הדמיה באמצעותן תוכלו לראות במדויק את התוצאה שתתקבל בכל סידור ולהחליט על הסידור האידיאלי עבורכם.
  • בחירת הארונות בהתחשב במידות החדר ובמידות הנדרשות לכל ארון: בבחירת הארונות יש לקחת בחשבון שמומלץ שיהיה מרחק של כ- 70 ס"מ בין ארון אחד לאחר כדי להרגיש תחושת מרחב סבירה. יש גם לקחת בחשבון שארון תליה דורש מקום רב יותר מארון עם מדפים ומגירות. מומלץ שעומק ארון תליה יהיה כ- 60 ס"מ, כשמעילים דורשים מעט יותר, כ- 65 ס"מ. עומק ארון מדפים יכול להיות גם כ- 45 ס"מ.
  • פרזול שחובה בכל ארון לטובת הורדת הבגדים מתלייה: אנו נתקלים תמיד באותה הבעיה והיא אחסון הבגדים בארון במדף הגבוה. בדיוק בשביל זה חשוב שיהיה לנו אביזר נוח שיאפשר לנו להגיע לבגדים התלויים בקלות ולהוריד אותם בעת הצורך. מתקן הדומסטה יעניק לנו את הפתרון המושלם וינצל את שטח הארון בצורה הטובה ביותר. הרכבתו נוחה וקלה ומעוצב בצורה אלגנטית.
  • תכנון פנים הארון בעזרת פרזול נכון ואיכותי: תכנון פנים הארון צריך להתבצע בהתאם למידותיו ולתכולה שאמורה להיות מאוחסנת בו. חשוב להקצות מקום מספיק לתליה, כולל כאמור מעילים. הקצו חלק מנפח הארונות למגירות. מגירות יביאו לכך שיהיה יותר סדר בעיניים. חשוב להשתמש בפרזול איכותי שהוא למעשה הבסיס לפרקטיות הארונות. הפרזול כולל את מסילות המגירות, מנגנוני הזזה וכמובן צירים. גם אם הצירים נסתרים מהעין, הם מהווים חלק נכבד מפונקציונליות הארונות ונוחות השימוש בהם. ניתן לשלב בין מגירות פנימיות בתוך הארונות לבין מגירות חיצוניות. בארונות הפתיחה דאגו גם לידיות נוחות וחזקות.
  • עיצוב הארונות ועיצוב החדר: מעבר לפרקטיות, לארונות יש גם חלק עיצובי. היום ישנם עיצובים שונים לארונות, כשהחומר ממנו עשוי הארון משפיע על עיצובו והאווירה שהוא משרה. זכוכית צבעונית או חלבית יוצרת עיצוב יוקרתי ונקי, עץ משרה אווירה חמימה וביתית. מומלץ שבאחד הארונות תהיה דלת מראה, במיוחד אם החדר משמש גם למדידה. מעבר לארונות, חשוב לשים לב גם לאלמנטים אחרים בחדר: תאורה מתאימה, מיזוג ואוורור, פריטים דקורטיביים לתחושה נעימה וכיפית.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

    WhatsApp chat