תכנון נכון של חדר עבודה: המדריך המלא - Dixon
שרטוט תכנון מטבח
תכנון מטבח: הסודות הקטנים של עיצוב מטבחים
2 בדצמבר 2018
נתן פלומי
נתן פלומי, קונטיננטל ארונות הזזה
6 בדצמבר 2018
תכנון חדר עבודה ביתי


תכנון נכון של חדר עבודה: המדריך המלא

 

עבודה מהבית כבר מזמן לא מאפיינת רק בודדים. לא מעט אנשים עובדים מהבית באופן חלקי על חשבון שעות במשרד. ישנם כאלה שאף עובדים מהבית באופן מלא. אין ספק שחדר עבודה מאורגן ומתוכנן נכון הופך את העבודה לנוחה, נעימה ואפקטיבית יותר. אז למה לשים לב כשמתכננים חדר עבודה?

להחליט את מי החדר משרת

כדי לתכנן נכון את חדר העבודה חשוב להחליט קודם כל את מי הוא משרת ולאילו מטרות. ראשית יש להפריד בין חדר עבודה משפחתי בו נמצא גם המחשב שהילדים משתמשים בו לצורכי לימודים או משחק לבין חדר עבודה אישי המשמש למטרות עבודה של אחד מבני המשפחה בלבד. יש גם להפריד בין חדר עבודה המשמש למטרת עבודה אישית נטו או חדר עבודה המשמש גם לקבלת לקוחות. אם זהו חדר שנועד גם לקבלת לקוחות, מומלץ שיהיה ממוקם בכניסה לבית ואם ניתן שתהיה אליו גישה מכניסה נפרדת- עוד יותר טוב.

ניצול נכון של שטח החדר

החדר שישמש כחדר עבודה הוא לרוב החדר הקטן ביותר בבית ולכן תכנון נכון שיביא לניצול מקסימלי של השטח הוא חשוב וישפיע על יעילות העבודה. חשוב לבחור ריהוט שיתאים במידותיו למידות החדר וצורתו. אם זהו חדר קטן, ספרייה גדולה תעמיס עליו ועדיף לחלק את האחסון למספר אזורים בהם יהיו ממוקמים אמצעי אחסון קטנים יותר. חשוב גם להשתמש בכל נפח החדר, כלומר לעשות שימוש גם בגובהו ולא רק בשטחו. מדפים פתוחים או כוורות יאפשרו ניצול טוב יותר. ניתן לאחסן בהם קלסרים (לא רבים מדי כדי לא ליצור עומס), ספרים או אלמנטים דקורטיביים שיוסיפו לחדר.

לשלב מספר פתרונות אחסון

כאמור, כדאי להשתמש במספר פתרונות אחסון ולא אחד גדול, כך שנוכל לאחסן את כל החפצים, כולל קלסרים, ציוד משרדי ועוד בצורה מסודרת. שלבו בין שידות פתוחות ושידות עם מגירות, מדפים פתוחים וכוורות, ארון סגור - רצוי ארון עם מגירות, והתאימו את גודלו לגודל החדר, כך שלא יתפוס נפח גדול מדי ממנו. חלקו את תכולת החדר כך שכשני שליש ממנה יהיו מאוחסנים בתור אזורים סגורים כמו מגירות או ארונות וכשליש יהיו מאוחסנים באזורים פתוחים כמו מדפים.

פתרונות אחסון איכותיים מתחילים בפרזול איכותי

אמנם אלה פריטים שנסתרים מהעין אך קובעים את נוחות השימוש וגם יציבות פתרונות האחסון. מסילות איכותיות למגירות יקבעו עד כמה תנועת הפתיחה והסגירה של המגירות תהיה חלקה ונוחה, צירי הארון יקבעו את יציבותו, ומנגנוני הזזה של ארון הזזה ישפיעו על פתיחה נוחה של הארון וסגירה חלקה ושקטה שלו. צירי דומו הם צירים יציבים וחזקים בזכות תכנון הנדסי מוקפד. התכנון המדויק הופך אותם לעמידים לאורך זמן. צירים שאינם איכותיים יגרמו לכך שהפתיחה לא תהיה חלקה ואחרי שימוש קצר יהיה צורך לשמן אותם כדי שלא תישמע חריקה עם פתיחת הארון וסגירתו. הפרזול הוא חלק בלתי נפרד מהתכנון. השקיעו בו פעם אחת כמו שצריך עם תכנון החדר ועיצובו.

השקעה בכיסא איכותי תשפיע על יעילות העבודה

בייחוד אם אתם עובדים מהבית במשרה מלאה, חשוב להשקיע בכיסא איכותי. קנו כיסא ארגונומי שמשענתו מתאימה במבנה שלה למבנה הגב, שיש בו אופציה לשינויי הגובה ויש בו משענות לידיים. חשוב שתהיה התאמה בין גובה הכיסא לגובה שולחן העבודה.

מתקנים לשמירה על הסדר

חלוקת האחסון לאזורים כמו ארונות, מדפים או מגירות עדיין לא מספיקה לשמירה על סדר. במיוחד אם אתם נוטים לבלגן, אל תוותרו לעצמכם בחדר העבודה. ניתן למצוא מתקנים שיאפשרו לשמור על הסדר בתוך ארונות ומגירות. חלקו את המגירות והמדפים על פי נושאים וגם כל מגירה חלקו לתתי אזורים. אם אלה מגירות גדולות ניתן להשתמש במחיצות מתכווננות כמו אלה שיש לנו במגירות המטבח. אם לא, ניתן לעשות זאת באמצעות סלסלות פלסטיק או קופסאות סגורות. כך תשמרו על הסדר וההתמצאות בחדר תהיה קלה ונוחה. כמובן שמדי פעם כדאי למיין ולזרוק חפצים שאין בהם עוד צורך.

עיצוב ותאורה

תנו לחדר את הטאץ' האישי שלכם באמצעות פריטים האהובים עליכם אך לא יותר מדי, לא ליצור מראה צבעוני ועומס רב מדי שיסיח את דעתכם מן העבודה. חשוב שתהיה בחדר תאורה מספקת. מומלץ על גוף תאורה מרכזי בשילוב גופי תאורה צמודי קיר וגם מנורת שולחן שניתן לכוון ולווסת את עוצמתה.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

    WhatsApp chat